mandag 4. januar 2010

Godt nyttår!


Godt nytt og produktivt år til alle bloggere!

Dekorasjonen min ble litt endret til jul, da tok jeg frem de røde lysene som var kjøpt inn, og så var vi så heldige og fikk dekorative juletelys i gave som passet perfekt.

Dette julenisseparet var vi også så heldige å fikk i julegave, alt er hjemmelaget og ble kjempegla for dem.

Her følger 2 par tøfler som ble ferdigprodusert før jul og gitt i gave, håper mottakerene slipper å fryse på føttene i vinterkulda. Mønsteret er hentet fra Sandnes 0915 julehefte.


Denne lilla halsen viste jeg i det forrige innlegget mitt, men da var den ikke helt ferdig. Her er det ferdige resultatet, også denne gitt bort i julegave.

Et par sokker som er strikket for et halvt år siden, men ligget i strikkekurven, kun å feste trådene. Fikk gjort det før jul og sendt avgårde til ei venninne i julegave. Ho hadde sett dem og sagt at sånne ønsker jeg meg, så da fikk ho dem ;)

Håper at æ får produsert noe i løpet av 2010 også som kan bli gitt bort i julegaver, men da får man vel starte allerede nå. Har noe på pinnene allerede som jeg får blogge når de er ferdige.

Ønsker alle en fortsatt fin uke, denne første i 2010.




4 kommentarer:

Turid sa...

Kjempe flotte rakett bilda fra deg!
Nisse paret var bare rå koselig-regne med at æ kjenner "strikkeren", men æ sku no ønske at æ stod på de julegave lista- de lestan var jo bare nydelige, så flotte farger...forstår godt at venninna di ønska seg dem.
Kaldt og flott her å, nyter vinterværet , tenner islykter om kveldan-var oppe i dalen på lørdag, flott tur over isen, varm kaffekopp på hytta før vi vendte nasen hjemover.
Det tømmes for julegjester,de siste reiser i måra, for å reise videre på ferie til Thailand en mnd. Så får vi besøk av sønn og barnebarn i måra kveld-svigerdatter kommer etter til helga.
Får håpe at vi får et produktivt år i garndungen- æ har faktisk hatt et aldri så lite heklekurs i julehelga, synes det er kjempe spennende, om det blir julegaver av det tør æ ikke si noe om.
Vi høres!

Som dagene går sa...

Hei og godt nyttår!
Takk for kommentar, men det var nok ikke bilde av måneformørkel-sen, bare vanlig mørke.
Her er det fortsatt late dager med et nydelig vær, men kaldt. da er det godt med varme i ovnen.
Har også så smått begynt å tenke på nye strikkeprosjekt- og UFOer som skal ferdigstilles. Har du et mønster til sjal som ikke er så stort, ikke Baktus, skal brukes som skjerf? Tenkte helst på strikking.

Anonym sa...

Hei!
Godt nytt år!
Og takk for det gamle!
Så flotte hjemmestrikk du viser.
Nisseparet var kjempefin!
Her har æ ikke kommet meg helt i bloggen etter jule/nyttårs feiringa,men er like om hjørnet no:)Skal sette meg å lage et innlegg nå tenkte jeg.
Du får hilse så mye!
Koselig å treffes i romjula.

Anonym sa...

Godt nytt år!
Kjempe fint nissepar.koslig med sånt i jula!Men det var no litt godt å pakke det bort også.Blir straks mere "ryddig" i heimen.Her e minsten hjemme.E forkjøla,å hosta så mye i natt.Æ har fri,så det e bedre han e hjemme i kulda.
Masse fint strikk har du alltid å vise!
Klem fra mæ!