mandag 12. januar 2009

Tilbake til hverdags

Da har jeg fått tatt bort julevinduet og tilbake til "normalen" igjen :-) Litt tomt med det samme når man rydder bort jula, men samtidig litt godt.


Det har blitt et par senjasokker til, men ble litt lei no av å strikke på det mønsteret.

Så da starta æ på et par votter i helga. De heter Annevotter og oppskrifta er hentet fra et hefte fra Raumagarn, men æ bruke Mor Aase. Skulle egentlig strikke de i hvitt og sort, men det garnet hadde dem ikke på butikken så da ble det koksgrått og rødt i stedet.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!Lenge siden sist.Bynte å savne dæ vettu:)Rart med det,men man blir fort lei av julepynten.Man får liksom puste lettere når alt er vekk.Har tenkt på de som i tillegg pynter huset utvendig med lys,dem har ihvertfall litt å plukke ned.
Flott de Senja sokkene.Kæm du strikke så store til?Hint hint;)
Å de Anne vottene har jeg ikke sett før,så no får du kopiere opp mønster å sende til meg:)
Selv blir det ikke noe strikking,hvertfall ikke i dag,for har klart å klemme tommelen mellom ei dør.Så no sitt jeg her og synes fryktelig synd på meg sjøl.Men det blir nok bra igjen skal du se.
Du får ha en fin dag!

Som dagene går sa...

Hei!
Du, de vottene så fine ut. Vært artig og prøvd. Kanskje du skanner mønster å sender feks på mail engang ånden kommer over deg????
Bra med normalt vær igjen.

Som dagene går sa...

Tusen takkfor mønsteret!
Skal nå gå å sjekke garnlageret mitt om det er garn som passer, spesielt hvis æ også legger i vei med lue, men det kan æ jo kjøpe etterpå.
Klem

Stubbetufsa sa...

Fine votter du har begynt på! Lykke til med bloggen din!

Anonym sa...

Regner me det enda e en go uke t du e i bloggland igjen..No ligg du vel å vifte m tærne på en solfylt strand.Ligger noe på bloggen min til deg!

Som dagene går sa...

Stakk bare innom for å si at det er noe til deg på bloggen min hvis du er interessert. Skjønner av Hannes kommentar at du er/har vært på ferie.

Siv sa...

Heisann! Dumpet innom her i dag. Flott blogg du har, og for noen nydelige sokker. Likte mønsteret veldig godt. Vet du om noen steder jeg kan skaffe det? Må bare prøve meg på det....eg som hater å strikke sokker.

Siv sa...

a hadde blitt SÅ glad for oppskrift på de sokkene. Mailen min er sheschu29@hotmail.com

Anonym sa...

Heihei. Så fine strikkeprosjekter du har på gang, gleder meg til å se de ferdige vottene! Veldig stilig med rødt og sort :)
Koselig å lese litt om hva du sysler med om dagen! Ligger et par ting til deg på bloggen min - selv om du sikkert har de fra før av :)

Anonym sa...

Hei!E du ramla helt ut?
Savne dæ her...KOM TILBAKE!!!

Linekathrin sa...

Heisann du :)
Jeg leta etter oppskrift for Lue til Annevottene og havna på sia di :) Er det mulig å få en kopi av oppskriften og er det oppskrift på Herrelue i den ? Eller kan du si hvor du fant dette mønsteret ?

Blir kjempeglad for svar :) Har en som ønsker seg denne luen til JUL !

Mailadresse er : linekathrin@gmail.com